Saturday 21 January 2012

Melaka trip- Part 1

Assalamualaikum!


Haa dah lameee titewww x updatee blog titeww sejak balikk dari melaka hari tuuu haaaa.. yelaa titeww sibokkk memanjangg. titewww khann students. banyak keje nakk kena buattt haaa. eyh apesal aku rase mcm pondan nie. euuwww. perenggan pertama langsung xde isi penting kot.
anyway, entry sebelum nie aku ade gtau class kitorang ade trip ke melaka kan kan?? so berkat usaha jaya maju kitorang buat proposal mcm nak mati bagai. susah kot nak buat nie,proposal tuu senang je nak buat, taip print setel. but content kat dalam tuu. susah dowh!! nak kena mintak kebenaran uitm lagi, kena cari pengiring lagik, kena kira budget betol2, kena contact dengan pengurusan kat uitm melaka lagi,kena bincang2 lagi ngn dak clasmate nih. aishh. *sigh*
tapi tapi kan senanye aku x buat satu keje pum tentang nak pegi lawatan nie sedar sedar dah ade dalam bus dah! HAHA. jahat dowhh aku. eyh bukan aku xnk join buat keje tapi ketua projek kitorang terlalu terlalu rajin. semua kerja dye nak buat.haha. rajin sangat. tapi ape2 pum aku respek kat ketua projek aku nie. kerja dye sangat efisien dan sistematik. say thanks to eka! yeay! :)
oh ya kembali kepada tajuk asal, kitorang telah pergi ke melaka selama 3 hari pada 12/1- 14/1. kitorang sangat excited memandangkan nie adelah first trip class kitorang n maybe the last one. yela,kitorng da sem 6 dah. sob sob. sedih btol. tapi xpe la,ape yang boleh aku kata trip kali nie memang btol2 awesome! Walaupun hanya mampu pegi melaka x dpt nk pegi singapore or bandung, but its not about the place that counts, its about with whom you spend your precious time with =)


Let's go further deep into our awesome Malacca trip!


time nie bus x gerak lagi tapi aku da gedik nak pakai sweater konon konon sejuk sangat. haha. tapi this is the best part biler naek bus jer sume org mcm happy semacam. hehe. comey btol la.

yeay! da sampai pum dkt kolej uitm kampus bandaraya melaka.sampai kat sne dlm pkul 4pm. kolej dye best. besar :) then da jadik aktiviti wajib lak,smpi2 terus amik gamba. oh ya nape aku kelihatan PALING tinggi?? mungkin kawan2 aku yang kecik. mhawahahaha :D
nie la makanan first smpi2 kat melaka. ingat nak crik asam pedas tapi x jumpe lagi time nie. sabar2. hikhik. nasi goreng pum okayyy :)
biase la tu dpt makan buat muke bajet comey. muahaha.


gamba nie kelakar laa. tgk si masha tuhh yang buat peace. excitedd dowhh muke dye. hikhik ( x suke mcm nie pum boley seyh,burok kot suke mcm nie)

melaka river cruise! sooo excited naek mende nie!! :D
seriusly view kat snie sgt sgt comey. view dye mcm kat itali jer. hehe. then time kitorang naek river cruise nie ade pasangan suami isteri bru kawen, aku tengok alahai romantik nyerr. dah la view kat snie cantik so mcm sesuai jer kalu nak berdua dlm suasana romantik. oh my!

nie kawan aku nama kan eyes of the melaka. ye ke?
cantik sgt bangunan2 kat snie. dorang lukis kan sejarah2 melayu dkt bangunan situ so bler pelancong tgk secara x langsung dorang bley tau sejarah melaka. cewahhh ayat mcm touristt guide dowhh. haha =P
nie la jejaka jejaka kelas aku. kesian aku tgk dorang nie. yela, class akaun mmg ramai gurls kan. majoriti perempuan. hehe. tapi cool ape class ramai dak perempuan. so xyah cover2 cun dlm kelas kan? eyh apesal aku nie lari tajuk? =.=


yeah!! da sampai kolej balik!! :) 

hehe. best tau pegi melaka nie. tempat dye banyak tempat menarik utk di lawati. ececece. hahaa. nnty la nak update lagi pasal tempat2 kat melaka nie. tunggu tau untuk part 2 melaka. penat sgt la update bnyk2 nie =')

No comments:

Post a Comment